Birželio 12 d. Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai surengė susitikimą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje. Susitikimo metu direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pristatė dabartinę Klaipėdos uosto situaciją, konkurencinę aplinką ir jo plėtros projektus.
Pasak A. Latako, pastaruoju metu dėl įvairių sankcijų nuo 2022 m. sumažėjusi tradicinė krova stabilizavosi, šiuo metu juntamas pagyvėjimas tokiose uosto įmonių veiklos srityse kaip energetinių resursų, metalo laužo krova, laivų statyba ir remontas. Anot uosto vadovo, realybė tokia, kad iš tranzitinių krovinių tenka persiorientuoti į Lietuvos eksportą. Todėl uoste laukiama lietuviškos žemės ūkio produkcijos – grūdų ir kitų krovinių sezono pradžios.
Nepaisant pokyčių, į Klaipėdos uosto infrastuktūrą – krantinių rekonstrukciją, naujų uosto pajėgumų atsiradimą, plėtrą į pietinę uosto dalį, statinius, skirtus uosto funkcijoms vykdyti - yra suplanuotos 234 mln. eurų investicijos. Tarp uosto direkcijos planų – naujas kruizinių laivų terminalas, nes dėl nedidelių dabartinės infrastruktūros galimybių prarandami jų atvykimo ir stovėjimo uoste bei su teikiamomis paslaugomis susiję pinigai. Planuojama, kad šiemet į Klaipėdą užsuks 53 kruiziniai laivai ir 60 tūkst. jų keleivių.
Pradėti jūrinio vėjo įrenginių krovos ir surinkimo terminalo įrengimo darbai. Siekiant išlaikyti uosto konkurencingumą, rengiamasi ir netolimai ateičiai: alternatyvaus kuro gamybai ir krovai, visų pirma žaliojo vandenilio gamybai, elektros į laivus tiekimui, kitų komercinių paslaugų plėtrai.
Klaipėdos valstybinio uosto direkcijos vadovas kaip svarbiausią ir sudėtingiausią tolimesnės uosto plėtros planą įvardijo pietinės uosto dalies – 100 ha teritorijos vystymą.
Susitikime dalyvavo 27 įmonių - rūmų narių atstovai.